sponsor reklam

Gebelikte Hamilelikte Egzersiz ve Spor

Gebelikte Hamilelikte Egzersiz ve Spor

 Gebelikte Hamilelikte Egzersiz ve Spor

 gebelikte hamilelikte egzersiz ve spor, uzman tv, hamilelikte spor ve egzersiz videoları, gebelikte spor egzersiz, kadınlar kulübü, hamilelikte spor egzersiz, hamilelikte spor egzersizleri, gebelikte spora ne zaman başlanmalı, gebelikte spor hareketleri, gebelikte spor yapmak, gebelikte spor hareketleri video, gebelikte egzersiz hareketleri resimli, gebelikte egzersiz hareketleri video, gebelikte egzersiz videoları, gebelikte egzersiz video, gebelikte egzersiz hareketler, gebelikte egzersize ne zaman başlanmalı, gebelikte egzersiz ppt, gebelikte egzersiz slayt, hamilelikte spor yapılır mı, hamilelikte spora ne zaman başlanmalı,

gebelikte hamilelikte egzersiz ve spor

Gebelik sizi hayattan koparan bir süreç değil aksine hayatin içine alan daha çok sosyalleşeceğiniz dönemdir .
Bu nedenle hamilelik de egzersiz ve spor yapılabilir. Yapılan egzersizler ve spor la daha sağlıklı ve sıhhatli ve zinde olabilir doğum sürecine kendinizi daha iyi hazırlayabilirsiniz. Düzenli yapılan egzersiz ve spor doğum sürecinde kolaylaştırmaktadır.

1 – Spor yaparken dikkat edilecek en önemli nokta ata binme, basketbol, kayak, skuba dalışı, paten, tenis gibi çok fazla çaba ve gayret gerektiren, düşme çarpma gibi rizikoları (riskleri) olan sporlardan uzak durmaktır.

2 – Yoğun yapılan egzersizler size yarardan çok zarar verebilir ve bebeğinizin kilo alımını da azaltabilir.

3 – Egzersiz veya spor esnasında kesinlikle çok fazla yorulacak şekilde efor sarf edilmemeli beden ısısını artırmaktan kaçınılmalı, nefes nefese kalıyorsanız ve kalbiniz çarpıyorsa siz yanlış yoldasınız demektir. Egzersiz yaparken rahat bir tempoda konuşabilmelisiniz. Eğer konuşamıyorsanız çok fazla efor sarf etmişiniz demektir.

4 – Çok yoğun egzersiz beden ısında artışa yol açar ısı artışı bilhassa hamileliğin ilk dönemlerinde zararlıdır.

5 – Kanama,düşük tehdidi,çoğul hamilelik gibi durumlar var ise risk ve tehlikeli hamilelik olarak takip ediliyorsanız egzersiz ve spora başlamadan önce doktorunuzla görüşmeniz gereklidir .

6 – Egzersiz ve spor vücuttan sıvı atılımını artırdığı için su şişeniz yanınızda olsun egzersize başlamadan önce egzersiz esnasında ve egzersiz sonrası bol sıvı alınmalı.

7 – Egzersiz kalori ihtiyacınızı artıracağından egzersiz öncesi ve sonrası hafif bir şeyler atıştırın aşırı yemek yemeyin vücudunuza binecek yükü artıracaktır.

8 – Eğer bir egzersiz vücudunuzu zorluyor ve size acı veriyorsa o egzersizi yapmayın.

9 – Başka hastalıklar (grip gibi ) veya gebelikle alakalı sorun olduğunda egzersize ara verin doktorunuzla görüşün.

10 – Hamileliğin ilerleyen dönemlerin de 20 hafta ve sonrası rahim büyüdüğü ve büyük damarlara baskı yaptığından sırt üstü egzersizlerden kaçının. Egzersiz yapmasanız dahi uzun zaman sırt üstü yatmayın solunuza yatın.

11 – Egzersize birden başlamayın ve birden bitirmeyin. Yürüme gibi hafif egzersizlerle başlayın bitirirken de soğuma veya germe egzersizleri ile egzersizinizi bitirin.

12 – Egzersiz esnasın da derin nefes alarak hem doğum için kendinizi hazırlamış aynı zamanda egzersiz esnasında sizin ve bebeğinizin artan oksijen ihtiyacınızı karşılamış olursunuz.

13 – Egzersiz esnasında bol sizi sıkmayacak elbise ve kıyafetler tercih edin rahat geniş tabanlı ayakkabı giyin

gebelikte hamilelikte egzersiz ve spor

Evde Yapabilecek Egzersizler

Egzersiz de üç grup kasın çalıştırılması mühim ve önemlidir .

1 – Sırt kasları, Karın kasları, Pelvis kasları

2 – Kilo alımına ve rahmin büyümesine bağlı olarak vücudun ağırlık merkezi değişir bu nedenle hamilelik de sırt ağrısı olur sırt adalelerinin  (kaslarının) çalıştırılması ağrıları hafifletecektir.

3 – Bağdaş kurularak oturulur bir omuz diğer dize değdirilmeye çalışılır. 10 a kadar sayılır bu pozisyonda durulur sonra karsı taraf için aynı hareket tekrar edilir. 5 defa yapmak yeterlidir . Yine bağdaş kurmuş pozisyonda her iki el önde birleştirilir öne doğru eğiliniz ve 10 kadar sayılır. 5 defa tekrar yeterlidir .

4 – Karın ve bacak kaslarını kuvvetlendirmek doğum esnasında ıkınmak için mühim ve önemlidir bu kasları çalıştırmak için duvara yaslanılır bacaklar birbirinden ayrı duvardan 15- 25 cm uzakta durulur bel duvara yaslanır ve yavaşça sırt aşağı kaydırılarak dizlerden çömeliniz. 5 defa tekrar yeterlidir .
Sırt üstü yatılır dizleri geri çekerek ayak tabanları yere basar eller arkadan uzatılarak ellerin üzerinde köprü vaziyeti alınır.5 e kadar sayılır 5 defa tekrarlamak yeterlidir .

5 – Pelvis adalelerinin (kaslarının) güçlendirilmesi mühim ve önemlidir Kegel Egzersizi denilen doğum sonrası iyileşme de doğum esnasında çok faydalı olan her yerde rahatlıkla kolay bir şekilde uygulanabilecek egzersizlerin öğrenilmelidir. Kegel Egzersizleri mesaneyi tutan kasları güçlendirerek idrar kaçırmayı da önlerler.

İdrar yaparken idrarınızı tutmak için kaslarınızı kastığınızda kegel egzersizi yapılmış olur . İlk başta öğrenirken idrarınızı yaparken idrarınızı tutunuz ve hangi kasları çalıştırdığınızı örgeniniz. Kalça uyluk ve mide kaslarınızı çalıştırmayınız öğrendikten sonra artık her yerde otururken sanki idrar yapıyormuşsunuz da bunu durdurur gibi kaslarınızı 3 sn kasın günde 10 defa 10 sn zaman ile bu egzersizi yapmanız doğum sonrası iyileşmede ve idrar kaçırmayı önlemede çok destekçi olacaktır.

6 – Bu egzersizler dışında yürüme koşu bandı, sabit bisiklet çevirme, yüzme gibi kendinizi çok yormayacak aktiviteleri tercih edebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken nokta kalp hızınızın çok fazla artmasına izin vermemenizdir. Normal konuşmanızı yapamıyorsanız ve nefes nefese kalıyorsanız fazla efor sarf ediyorsunuz demektir.

7 – Sağlık Ve Sıhhat klubu veya spor merkezine giderek güvenli egzersiz programlarına katılabilirsiniz. Burada ki en önemli nokta gittiğiniz merkezin şartlarının çok iyi olması eğitim veren birey sertifikalı olmalıdır. Hamilelik özel bir durum olduğu için özel önlemlerinin alınmış olması gerekir. Aksi takdirde yarar yerine zarar görebilirsiniz.

8 – Vaginal kanama, ani ve şiddetli ağrı, baş dönmesi, nefes darlığı, suyunuzun gelmesi, rahimde kasılma olması, bebek hareketlerini hissedememe, göğüs ağrısı gibi durumlar olduğunda hemen egzersizi sonlandırıp doktorunuzu aramalısınız.

 gebelikte hamilelikte egzersiz ve spor, uzman tv,hamilelikte spor ve egzersiz videoları, gebelikte spor egzersiz, hamilelikte spor egzersiz, hamilelikte spor egzersizleri, gebelikte spora ne zaman başlanmalı, gebelikte spor hareketleri, gebelikte spor yapmak, gebelikte spor hareketleri video, gebelikte spor yapılırmı, gebelikte sporun faydaları, gebelikte spor yapanlar, gebelikte yapilabilecek sporlar, gebelerde spor, gebelikte egzersiz, gebelikte egzersiz hareketleri resimli, gebelikte egzersiz hareketleri video, gebelikte egzersiz videoları, gebelikte egzersiz video, gebelikte egzersiz hareketler, gebelikte egzersize ne zaman başlanmalı, gebelikte egzersiz ppt, gebelikte egzersiz slayt, hamilelikte spor yapılır mı, hamilelikte spora ne zaman başlanmalı, hamilelikte spor salonu, hamilelikte spor ve egzersiz, hamilelikte spor yapmak, hamilelikte spor hareketleri nelerdir, hamilelikte spor ebru şallı, hamilelikte spor ne zaman yapılmalı, hamilelikte spor ve egzersiz hareketleri, hamilelikte egzersiz hareketleri, hamilelikte egzersiz hareketleri resimli, hamilelikte egzersiz videoları, hamilelikte egzersizlere ne zaman başlanmalı, hamilelikte egzersiz ebru şallı, hamilelikte egzersiz resimli, hamilelikte egzersiz video, hamilelikte egzersiz hareketleri video, hamilelikte egzersize ne zaman başlanmalı, hamile spor egzersizleri, gebelikte spor ve egzersi